Workshop Employer Branding

Workshop Employer Branding

Hoe word je een gewilde werkgever?

De aanpak van de arbeidsmarktproblematiek raakt verschillende knelpunten. Een daarvan is de manier waarop je jezelf als werkgever profileert.  Onderzoek eens hoe het met jouw zichtbaarheid en imago als werkgever is gesteld. Benut je wel de kansen die er zijn? 

Gemeente Sluis en Rabobank Zeeuws-Vlaanderen organiseren voor ondernemers uit de gemeente Sluis een workshop 'employer branding'.

In deze workshop leer je hoe je jezelf profileert als werkgever, we gaan in op de kansen en mogelijkheden van online en je krijgt aansprekende voorbeelden. We gaan aan de slag met je om de basis neer te zetten: wat is jouw boodschap als werkgever, wie wil je daarmee bereiken en via welke kanalen kun je dat het beste doen?

De workshop wordt verzorgd door adviesbureau Get a Grip. Nadat je bent ingeschreven zullen zij je benaderen om voorafgaand aan de workshop een quickscan van jouw bedrijf te maken. Hierbij wordt gekeken naar wat je nu al doet om jouw doelgroep (potentiële werknemers) aan te spreken. Op basis hiervan gaan we vervolgens onderzoeken waar het anders en/of beter kan.

Het resultaat:

  1. een strategie om jouw imago en zichtbaarheid als werkgever te verbeteren
  2. praktische tips en adviezen voor de uitvoering.

Praktische gegevens en inschrijven

Datum: Dinsdag 13 maart 2018

Tijd: 09.00 - 13.00 uur

Locatie: Strandpaviljoen Puur, Groede

Kosten: Deelname is gratis; kosten quickscan € 85,- excl. BTW

Inschrijven: Vóór vrijdag 2 maart '18 via ondernemen@gemeentesluis.nl (maximaal 12 deelnemers)

Meer informatie

Voor vragen kun je contact opnemen met Odile de Pooter en Claudia Pielaat via telefoonnummer +31 117 457000

Achtergrond

Vervolg B2B-avond 'Arbeidsmarkt en personeel'

Op 12 oktober 2017 organiseerden Rabobank Zeeuws-Vlaanderen en de gemeente Sluis het jaarlijkse Business to Business event. Tijdens een interactieve paneldiscussie met vertegenwoordigers van werkgevers- en brancheorganisaties werd ingegaan op het thema arbeidsmarkt en personeel. Ook het publiek kon een standpunt kenbaar maken door te reageren op stellingen.  

Er werd ingegaan op de problemen, de mogelijke oplossingen, de toekomst en de rol van de ondernemers en overheid.

Het personeelstekort blijkt schrijnend. Vooral in de horecasector is het erg moeilijk aan voldoende seizoenskrachten te komen, maar ook andere sectoren kampen met tekorten. Door zowel de panelleden als het publiek werd naar antwoorden gezocht op tal van vragen.

  • Hoe komt het dat er te weinig personeel beschikbaar is?                               
  • Wat doen we er aan?
  • Kijken we over de grens?                                             
  • Wat bieden we potentiële werknemers?
  • Hoe zit het met het imago van de sector?
  • Schakelen we oudere werknemers in?
  • Zorgen we voor onderdak?
  • Sluit het aanbod van het onderwijs aan op de vraag?

Deze avond leverde uiteindelijk geen kant en klare antwoorden op, maar wel een vraag om een vervolg! Het Ondernemersloket van de gemeente Sluis onderzoekt welke acties concreet ondernomen kunnen worden, om dit lastige onderwerp verder op te pakken. De gemeente Sluis en Rabobank Zeeuws-Vlaanderen organiseren alvast een vervolg op de B2B-avond: we zetten graag de volgende stap in de vorm van een workshop 'employer branding'.