Nieuwsbrief Taskforce Promotie & Marketing - nummer 12 - 4 september

In de nieuwsbrieven van de Taskforce Promotie & Marketing lees je meer over de voortgang van de promotiecampagne WeZienJeHierGraag en ontwikkelingen in relatie tot Covid-19. De nieuwsbrief verschijnt één keer per twee weken.

Nieuwsbrief Taskforce Promotie & Marketing                 nummer 12 | 4 september 2020

Focus op najaar

In de voorgaande nieuwsbrieven hadden we het al over één van de speerpunten van onze promotiecampagne: focus op het najaar. Een belangrijk aandachtsgebied daarbij is Duitsland. Want ook Duitse toeristen zijn een geliefde gast in onze streek en een onmisbare doelgroep als het gaat om recreatie en toerisme. Om de Duitse toerist, waaronder ook de 50-plusser, echt goed te kunnen bereiken werken we samen met een Duits mediabureau. Dit heeft geleid tot onder andere de volgende resultaten:

Special Duits dagblad   
Op 6 september 2020 verschijnt er een ‘Holland-Special’ van Die Welt am Sonntag NRW. Dit is een van de meest gerenommeerde en bekende dagbladen in Noordrijn-Westfalen die zich met name richt op ‘best agers’ (generatie 50+). Daarin staat een advertentie (zie afbeelding) en een artikel over West-Zeeuws-Vlaanderen. Andere provincies die in deze editie vertegenwoordigd zijn, zijn Friesland, Brabant, Arnhem, Nijmegen en partijen als Hotel Mondragon en Droomparken. Het dagblad heeft 241.000 lezers.

Bloggers
Het Duitse mediabureau heeft namens ons diverse bekende bloggers uitgenodigd voor een verblijf in West-Zeeuws-Vlaanderen. Uiteraard in ruil voor de nodige publiciteit. Anja Schopf van Butiksofie (www.butiksofie.de) is ingegaan op deze uitnodiging en komt van 18 tot en met 20 september a.s. naar West-Zeeuws-Vlaanderen. We zijn voor haar een gevarieerd programma aan het samenstellen. Via verschillende berichtjes op haar website en social media houdt zij haar bijna 62.000 volgers op de hoogte van haar verblijf.

Musea in de schijnwerpers

Nog een speerpunt van onze promotiecampagne is de spreiding van onze bezoekers. Ofwel: laten zien dat we naast onze uitgestrekte stranden, die de meesten wel weten te vinden, nog veel meer moois te bieden hebben. Zoals de musea. Juist in het najaar maakt het cultuuraanbod onze streek een bezoek en verblijf meer dan waard! We hebben alle musea gepresenteerd in een aansprekende folder (afbeelding: voor- en achterkant van de folder ®).

Promotiemateriaal

In de vorige nieuwsbrief gaven we een overzicht van ons promotiemateriaal, waaronder raamstickers en posters. Deze zijn in de loop van volgende week klaar en worden, samen met de museumfolder, verspreid onder ondernemers en toeristische locaties.

In gesprek met staatssecretaris Mona Keijzer

Woensdag 2 september gingen burgemeester Marga Vermue, wethouder Jack Werkman, Eric van Damme en Sancho Jansen (beiden lid van de Taskforce) digitaal in overleg met staatssecretaris Mona Keijzer. De staatssecretaris wilde (voorafgaand aan het Algemeen Overleg Toerisme van de Kamercommissie Economische Zaken en Klimaat op woensdag 9 september) inzicht in de effecten van de coronacrisis in de gemeente Sluis in relatie tot grensverkeer en koop- en verblijfstoerisme. Wethouder Jack Werkman: “Bovenop de bestaande regelingen, zoals de TOZO-regeling, heeft de staatssecretaris helaas geen extra financiële steun toegezegd voor de gemeente Sluis. Wel is het eerste contact nu gelegd en bood zij aan om als schakel te fungeren richting haar Belgische collega in geval van toenemende grensproblematiek. Uiteraard blijven we vanuit de gemeente en de Taskforce kijken naar de lobbymogelijkheden richting Den Haag.”

Betrokkenheid sport en cultuur

De gemeenteraad heeft de Taskforce de opdracht gegeven om ook de cultuursector en het verenigingsleven te betrekken en de problemen die zij ervaren als gevolg van Covid-19 in beeld te brengen. Dat hebben we gedaan door via de gemeentelijke contactpersonen vragenlijsten te versturen naar deze doelgroep. De analyse van de antwoorden loopt op dit moment. Verder richten we ons op het instellen van werkgroepen waarin beide sectoren vertegenwoordigd zijn. Daarover meer in de volgende nieuwsbrief. 

Het zonnehart: gebruik jij het al?

Ook jij kunt onze promotiecampagne steunen! Onder andere door ons logo van het zonnehart te gebruiken voor promotieactiviteiten. Pas je het al toe? Deel gerust een foto met ons. Dat vinden we leuk! Vraag je je af of jouw initiatief past binnen de campagne? Mail ons via hallo@wezienjehiergraag.nl, we helpen je graag! En vergeet niet: Deel, like en volg #wezienjehiergraag.nl!

Vragen?

Vragen over de Taskforce? Stel ze via hallo@wezienjehiergraag.nl. Ondernemers die deze nieuwsbrief niet rechtstreeks ontvangen van de Taskforce of een ondernemersvereniging, kunnen zich hiervoor aanmelden via hallo@wezienjehiergraag.nl.

Met een zonnige West-Zeeuws-Vlaamse groet,

Taskforce Promotie & Marketing

Kijk voor meer informatie over onze promotiecampagne op: