Nieuwsupdate Taskforce Promotie & Marketing - nummer 9 - 24 juli

In de nieuwsbrieven van de Taskforce Promotie & Marketing lees je meer over de voortgang van de promotiecampagne WeZienJeHierGraag en ontwikkelingen in relatie tot COVID-19. De nieuwsbrief verschijnt één keer per twee weken.

Nieuwsbrief Taskforce Promotie & Marketing                           nummer 9 | 24 juli 2020

Mondkapjes

Met óf zonder mondkapje. Het houdt de gemoederen in West Zeeuws-Vlaanderen én de rest van Nederland de laatste dagen behoorlijk bezig. Gemeente Sluis heeft de oproep van de Vlaamse burgemeester Jan Vermeulen gezien en neemt deze voor kennisgeving aan. In Nederland kiezen we voor andere maatregelen dan in België. Zo zijn in België mondkapjes in winkels verplicht en kennen wij in Nederland geen ‘bubbels’ die in België worden gehanteerd. Wij sluiten ons in Zeeland aan bij de richtlijnen van het RIVM: houd 1,5 meter afstand, vermijd drukte, was vaak je handen en bij (milde) klachten laat je testen en blijf thuis. Iedereen is vrij om een mondkapje te dragen als hij/zij zich daar prettig bij voelt, maar het is niet verplicht in Nederland. Het is van belang dat bezoekers de maatregelen kennen van het land dat ze bezoeken. En zich hier ook aan houden.

Waarschuwing Veiligheidsregio

Afgelopen week riep de Veiligheidsregio alle inwoners en Zeeuwse ondernemers op zich aan de RIVM regels te houden. SAMEN zullen we onze verantwoordelijkheid moeten nemen en zorgdragen voor de gezondheid van onze inwoners en gasten. De Taskforce staat telkens in goed contact met de burgemeester van Sluis om via Facebook onze volgers te informeren. Momenteel wordt in de Veiligheidsregio het voorstel besproken om wekelijks de cijfers van aantal besmettingen per gemeente te publiceren. We hopen dat dit de onrust die telkens oplaait wegneemt.

SMS berichtenservice in Sluis

Gemeente Sluis vindt het belangrijk dat iedereen op een veilige en verantwoorde manier kan genieten van West-Zeeuws-Vlaanderen. Op vrijdag 17 juli jl. is dan ook gestart met een pilot: een sms berichtenservice. Via deze berichtenservice worden geïnteresseerden op de hoogte gehouden over de actuele drukte in Sluis. De pilot loopt t/m zondag 26 juli a.s., waarna wordt geëvalueerd. Aanmelden voor de berichtenservice kan via deze link: https://bit.ly/30DDgLD.

Promotiecampagne

Het positieve besluit van de gemeenteraad betekent concreet dat de Taskforce Promotie & Marketing verder gaat met de actie ter promotie van West-Zeeuws-Vlaanderen. De nadruk ligt onder andere op het najaar en spreiding van toerisme, en op promotie in Nederland, België, Luxemburg en Duitsland.

Communicatiemix

Om onze doelgroep* te bereiken, zetten we binnen het middellange termijn actieplan een evenwichtige mix van meerdere mediumtypen in. Bij een dergelijke multimediale campagne kan een grotere en bredere doelgroep worden aangesproken. Daarnaast kan de doelgroep vaker worden aangesproken op verschillende manieren. Voorbeeld in het geval van We Zien Je Hier Graag (WZJHG): ’s Ochtends zie je een advertentie in de krant, in de auto rijd je langs een billboard van WZJHG, vervolgens zie je in de winkelstraat een gastheer die een hesje draagt op de rug ‘We zien je hier graag’ en op Facebook komt er ook nog een post van WZJHG in je tijdlijn voorbij. Dit gaat opvallen en bewust of onbewust gaat men hier iets mee doen. De multimediale campagne heeft zojuist zijn werk gedaan.

Onderstaand schema geeft weer welke communicatiemiddelen worden ingezet. Vanzelfsprekend volgt de Taskforce alle COVID-19 ontwikkelingen op de voet en stuurt waar nodig bij. Via de nieuwsbrief houden we je op de hoogte over de resultaten van de promotiecampagne.

Het zonnehart: gebruik jij het al?

In de vorige nieuwsbrieven riepen we jullie op om onze promotiecampagne te steunen, onder andere door ons logo van het zonnehart te gebruiken voor promotieactiviteiten. Pas je het al toe? Deel gerust een foto met ons. Dat vinden we leuk! Vraag je je af of jouw initiatief past binnen de campagne? Mail ons via hallo@wezienjehiergraag.nl, we helpen je graag! En vergeet niet: Deel, like en volg #wezienjehiergraag.nl!

Vragen?

Vragen over de Taskforce? Stel ze via hallo@wezienjehiergraag.nl. Ondernemers die deze nieuwsupdate niet rechtstreeks ontvangen van de Taskforce of een ondernemersvereniging, kunnen zich hiervoor aanmelden via ondernemen@gemeentesluis.nl.

Meer informatie over onze promotiecampagne vind je op:

www.wezienjehiergraag.nl

www.facebook.com/wezienjehiergraag/

www.instagram.com/wezienjehiergraag/

Met een zonnige West Zeeuws-Vlaamse groet,

Taskforce Promotie & Marketing