Nieuwsupdate Taskforce Promotie & Marketing - nummer 8 - 10 juli

Nieuwsbrief Taskforce Promotie & Marketing       nummer 8 |10 juli 2020

In de nieuwsbrieven van de Taskforce Promotie & Marketing lees je meer over de voortgang van de promotiecampagne WeZienJeHierGraag en ontwikkelingen in relatie tot COVID-19. De nieuwsbrief verschijnt vanaf 10 juli één keer per twee weken.

Promotiecampagne

In de vorige nieuwsbrief kon je al lezen dat we mooie resultaten boekten met de social mediacampagne via Facebook en Instagram. Ook leuk om in dit kader te vertellen: via onze website stroomden de aanvragen voor beschikbare accommodaties binnen. We hebben geïnteresseerden uiteraard zo goed als mogelijk doorverwezen.

Drenthe  

RTV Drenthe, de regionale omroep van Drenthe, zet de komende tijd provincies centraal als ‘vakantieland’. Verdeeld over de dag worden mensen uit de desbetreffende provincie gebeld. Ook wij zijn gebeld! Tijdens de radio-uitzending mochten we uitleggen wat er zoal te doen is en voor welk soort vakantie men in Zeeland terecht kan. 

Boer zoekt Vrouw – Vlaanderen

WeZienJeHierGraag is gevraagd het programma van de citytrip van boer Frits (https://bit.ly/3ekXQoF) van de Vlaamse ‘Boer zoekt Vrouw serie’ samen te stellen. Frits komt in het weekend van 8 augustus met zijn geliefde naar West-Zeeuws-Vlaanderen voor twee overnachtingen en zal overdag de streek verkennen. In samenwerking met ondernemers geven we het programma de komende tijd vorm. De uitzending is in het najaar (datum volgt) en het programma heeft tussen de 800.000 en 1,2.000.000 kijkers! Kortom, West-Zeeuws-Vlaanderen in de kijker.

Het zonnehart: gebruik jij het al?

In de vorige nieuwsbrieven riepen we jullie op om onze promotiecampagne te steunen, onder andere door ons logo van het zonnehart te gebruiken voor promotieactiviteiten. Vraag je je af of jouw initiatief past binnen de campagne? Mail ons via hallo@wezienjehiergraag.nl, we helpen je graag! En vergeet niet:

                                            Deel, like en volg #wezienjehiergraag.nl!

Bezoek Tweede Kamerlid Rutger Schonis

De brief die staatssecretaris Mona Keijzer onlangs ontving, deelden we ook met Zeeuwse Tweede Kamerleden. Rutger Schonis (Lid Tweede Kamer Woordvoerder mobiliteit, toerisme en regio’s - D66) reageerde meteen. Woensdag 8 juli ontvingen burgemeester Marga

Vermue en wethouder Jack Werkman hem in het Belfort in Sluis, voor een informeel gesprek over de impact van COVID-19 op economie en leefbaarheid. Ook vertegenwoordigers uit verschillende sectoren waren erbij: Frank de Puijt (detailhandel Sluis), Reinout van Kampen (detailhandel Oostburg), Frank de Reu (horeca en toerisme gemeente Sluis), Jan Schaalje (voorzitter bestuur Ledeltheater), Rutger van Merode (voorzitter Stichting Weitjerock) en Angelo Grahame (voorzitter Stichting Zwinsteden (Zwinstedenloop).

Zij spraken over de specifieke situatie in onze gemeente en de gevolgen per sector, zoals omzetderving door sluiting van de grens en door annulering van voorstellingen, concerten en evenementen, coördinatie van toeristenstromen op Europees niveau, verschil in regels binnen Europa en ideeën voor compensatie vanuit het Rijk voor onze streek. De nauwe samenhang tussen cultuur, verenigingen en bedrijfsleven werd meteen duidelijk. Een helder verhaal, waarbij de heer Schonis adviseerde om de aandacht van de staatssecretaris te blijven vasthouden. De verstuurde brandbrieven helpen daar zeker bij.

COVID-19: een gezamenlijke verantwoordelijkheid

Het blijft een gezamenlijke verantwoordelijkheid van overheid, inwoners, bezoekers en ondernemers om de 1,5 meter te waarborgen. Om iedereen veilig te ontvangen en publieks- en mobiliteitsstromen zo goed mogelijk te beheersen, treffen we hiervoor in de gemeente Sluis verschillende maatregelen. Kijk voor een overzicht op: https://bit.ly/3fn3ick (liveblog vrijdag 10 juli). Deze maatregelen krijgen zoveel mogelijk de uitstraling van WeZienJeHierGraag. Denk onder andere aan polo’s van gastvrouwen en -heren en borden met coronamaatregelen. Ongetwijfeld ben je onze campagne al eens tegengekomen!   

Sms- of WhatsApp dienst

Een voorbeeld van een maatregel is een sms- of WhatsApp dienst voor de kern Sluis. De gemeente is bezig om op korte termijn een dienst aan te bieden zodat ondernemers, inwoners en bezoekers op de hoogte gehouden kunnen worden van de drukte in Sluis. Het idee is dat mensen zich hiervoor kunnen aanmelden. Zodat als Sluis tijdelijk afgesloten wordt en vervolgens weer opengaat, ze hiervan op de hoogte zijn. Als pilot wordt dit in eerste instantie in de kern Sluis toegepast. Als vervolgens blijkt dat het technisch goed werkt en er behoefte is vanuit meerdere kernen, wordt het gemeente breed uitgerold.

Nieuwsbrief

De nieuwsbrief van de Taskforce voorziet in een informatiebehoefte: we ontvangen veel signalen dat deze goed wordt ontvangen. Ook de gemeenteraad onderstreepte op 2 juli de toegevoegde waarde van deze nieuwsbrief. Daarom proberen we het bereik te vergroten en vanuit WeZienJeHierGraag een uitgebreid mailadressenbestand op te bouwen. Ook gaan we de nieuwsbrief inzetten om nieuwtjes en wetenswaardigheden over de streek te delen. Op deze manier groeit de nieuwsbrief uit tot een nog volwaardiger communicatiemiddel binnen onze promotiecampagne. Meer informatie volgt!

Vragen?

Vragen over de Taskforce? Stel ze via hallo@wezienjehiergraag.nl. Ondernemers die deze nieuwsupdate niet rechtstreeks ontvangen van de Taskforce of een ondernemersvereniging, kunnen zich hiervoor aanmelden via ondernemen@gemeentesluis.nl.

Meer informatie over onze promotiecampagne vind je op:

www.wezienjehiergraag.nl

www.facebook.com/wezienjehiergraag/

www.instagram.com/wezienjehiergraag/

Met een zonnige West Zeeuws-Vlaamse groet,

Taskforce Promotie & Marketing