Nieuwsupdate Taskforce Promotie & Marketing - nummer 10 - 7 augustus

In de nieuwsbrieven van de Taskforce Promotie & Marketing lees je meer over de voortgang van de promotiecampagne WeZienJeHierGraag en ontwikkelingen in relatie tot COVID-19. De nieuwsbrief verschijnt één keer per twee weken.

Nieuwsbrief Taskforce Promotie & Marketing                nummer 10 | 7 augustus 2020

Focus op spreiding en najaar

De Taskforce Promotie & Marketing houdt zich met veel enthousiasme bezig met de promotie van ons mooie West-Zeeuws-Vlaanderen. Met als doel: inwoners en toeristen veilig welkom heten. Inmiddels zijn we bijna drie maanden en verschillende promotie- en marketingacties in binnen- en buitenland verder. We hebben onze streek op allerlei manieren in de kijker gezet. Op die ingeslagen weg gaan we de komende maanden verder. De focus ligt daarbij op:

  1. Spreiding van bezoekers

    Naast onze schone stranden, biedt ons achterland een schat aan parels. Die geven we maar al te graag een podium op onze social media. Zoals Het Klinket, de 6 Linden, Groede Podium en nog véél meer...

  2. Promotie in het najaar
    Ook buiten het hoogseizoen is het, onder andere voor senioren en gezinnen met jonge kinderen, hier heerlijk vertoeven. Wat dacht je van een lange strandwandeling en daarna een kop warme chocomel in een strandpaviljoen? Je laten verwonderen door de prachtige herfstkleuren in onze mooie natuurgebieden? Een educatief bezoek aan één van onze musea? Genieten van wellness in een hotel aan de kust? En zo kunnen we nog wel even doorgaan... Ook ná de zomervakantie zien we inwoners en toeristen hier graag!  

    Uitvoeringsplan 

    Vrijdag 14 augustus komt de Taskforce weer bij elkaar om de balans op te maken en het concrete uitvoeringsplan voor de middellange termijn (tot en met eind 2020) te bespreken. Meer daarover lees je in de volgende nieuwsbrief. Uiteraard houden we met onze acties rekening met actuele COVID-19 ontwikkelingen.

    Kleurcodes

    Van NOS tot Hart van Nederland (item start vanaf 9.21 minuten). Allemaal kwamen ze langs in de gemeente Sluis. Aan aandacht geen gebrek de afgelopen weken! Aanleiding: code oranje, de kleurcode die de Belgische regering gaf aan onder andere Zeeland, en dus ook aan Zeeuws-Vlaanderen en de gemeente Sluis. Dit op basis van gegevens van het Europese RIVM. Met alle gevolgen van dien. Het enige dat wij als Taskforce kunnen doen in dit soort (niet beïnvloedbare) situaties, is onze trots op de regio blijven uitdragen en uitstralen. Want dat is waar we voor staan! Aanvullend delen we via Facebook berichten van de gemeente en feiten en cijfers van daartoe geautoriseerde instanties.

    SMS-berichtenservice in Sluis

    De gemeente Sluis vindt het belangrijk dat iedereen op een veilige en verantwoorde manier kan genieten van West-Zeeuws-Vlaanderen. Van vrijdag 17 tot en met zondag 26 juli liep daarom een pilot voor een sms-berichtenservice voor de kern Sluis. Deze berichtenservice houdt geïnteresseerden op de hoogte over de actuele drukte in Sluis. Inmiddels zijn er zo’n 550 aanmeldingen, waaronder Belgen en Duitsers. Deze personen ontvangen een bericht als er code oranje of rood is in de kern Sluis (niet als het code groen is). Sinds de invoering van de berichtenservice is dit nog niet voorgekomen. Conclusie van de evaluatie van de pilot is dat de gemeente verder gaat met de inzet van de berichtenservice in de kern Sluis. Aanmelden voor de berichtenservice kan via deze link: https://bit.ly/30DDgLD.

    SAMEN met ondernemersverenigingen

    Eind juli ontvingen alle ondernemersverenigingen in de gemeente Sluis een mail van WeZienJeHierGraag. Daarin deden we de oproep om SAMEN te zorgen voor meer zichtbaarheid van onze campagne. Ondernemersverenigingen weten wat er leeft in de kern en aan welke vormen van publiekscommunicatie behoefte is. Denk aan spandoeken ‘Welkom & Veilig’ bij binnenkomst van de kern, banners boven winkelstraten, een flyer. Het zijn slechts een aantal voorbeelden. Wat zijn de wensen in jouw kern? Heb je zelf een ander idee of verzoek? Laat het ons weten! Daarnaast zijn we bezig met het verder uitbouwen van onze website. Wat mag daarop vooral niet ontbreken? Ook komen we graag langs bij ondernemersverenigingen, om een toelichting te geven op onze plannen en de manier waarop ondernemers kunnen bijdragen hieraan. Dus ondernemersverenigingen: we horen graag van jullie via ons mailadres hallo@wezienjehiergraag.nl!

    Het zonnehart: gebruik jij het al?

    In de vorige nieuwsbrieven riepen we jullie op om onze promotiecampagne te steunen, onder andere door ons logo van het zonnehart te gebruiken voor promotieactiviteiten. Die oproep blijven we voorlopig herhalen! Pas je het al toe? Deel gerust een foto met ons. Dat vinden we leuk! Vraag je je af of jouw initiatief past binnen de campagne? Mail ons via hallo@wezienjehiergraag.nl, we helpen je graag! En vergeet niet: Deel, like en volg #wezienjehiergraag.nl!

    Vragen?

    Vragen over de Taskforce? Stel ze via hallo@wezienjehiergraag.nl. Ondernemers die deze nieuwsbrief niet rechtstreeks ontvangen van de Taskforce of een ondernemersvereniging, kunnen zich hiervoor aanmelden via ondernemen@gemeentesluis.nl.

    Meer informatie over onze promotiecampagne vind je op:

    www.wezienjehiergraag.nl

    www.facebook.com/wezienjehiergraag/

    www.instagram.com/wezienjehiergraag/

    Met een zonnige West-Zeeuws-Vlaamse groet,

    Taskforce Promotie & Marketing