Nieuwsbrief Taskforce Promotie & Marketing - nummer 14

In de nieuwsbrieven van de Taskforce Promotie & Marketing lees je meer over de voortgang van de promotiecampagne WeZienJeHierGraag en ontwikkelingen in relatie tot COVID-19. De nieuwsbrief verschijnt één keer per twee weken.

Nieuwsbrief Taskforce Promotie & Marketing                   nummer 14 | 2 oktober 2020

Betrokkenheid sport en cultuur   

Vanaf half mei spannen ondernemers en de gemeente zich vanuit de Taskforce gezamenlijk in voor de promotie van ons gebied. Met als doel bij te dragen aan een herstel van de economische gevolgen van de coronacrisis. Daarbij nemen we nadrukkelijk ook de belangen van culturele instellingen en (sport)verenigingen mee.

Samenstelling Taskforce

In ons, door de gemeenteraad op 2 juli vastgestelde, Plan van Aanpak staat dat daartoe de samenstelling van deelnemers aan de Taskforce gaandeweg kan veranderen. Inmiddels hebben we deze dan ook uitgebreid met Jan Schaalje en Rutger van Merode. Beiden vertegenwoordigen de cultuursector; Jan Schaalje vanuit zijn rol als bestuursvoorzitter van het Ledeltheater en Rutger van Merode vanuit zijn rol als voorzitter van Stichting Weitjerock. Ook kijken we nog naar de aansluiting van een vertegenwoordiging vanuit de sportsector. Daarnaast richten we ons op het instellen van een werkgroep Cultuur en een werkgroep Sport. Daarover meer in de volgende nieuwsbrief.

Gelden sport en cultuur

Onderdeel van ons Plan van Aanpak was het beschikbaar stellen van gelden (subsidie) voor de sport- en cultuursector, ter compensatie van de door COVID-19 geleden schade. Het college besloot dinsdag 29 september om de ‘eerste wijziging van de Subsidieregeling gemeente Sluis 2020’ vast te stellen. Daarin zijn de voorwaarden opgenomen waaronder sport- en culturele instellingen/verenigingen een beroep kunnen doen op de beschikbaar gestelde gelden in het kader van (de Taskforce) promotie en marketing. De stukken liggen vanaf woensdag 7 oktober voor iedereen ter inzage in het Klanten Contact Centrum (KCC, Nieuwstraat 22 in Oostburg). Ook zijn vanaf dan de stukken te raadplegen via www.gemeentesluis.nl. De sport- en culturele instellingen en verenigingen worden over de werkwijze en de voorwaarden geïnformeerd via de gemeentelijke contactpersonen.

Toelichting gemeenteraad

Dinsdag 20 oktober praten we de commissie Samenleving/Middelen bij over de ontwikkelingen vanuit de Taskforce en de voortgang en resultaten van de promotiecampagne WeZienJeHierGraag. De toelichting kun je live beluisteren via de website van de gemeente Sluis. In de volgende nieuwsbrief nemen we een link op naar de agendastukken.

Promotieacties in uitvoering: van influencers tot Telegraaf   

In de tussentijd gaan we ook verder met de promotiecampagne WeZienJeHierGraag, zolang we in ons mooie gebied bezoekers onder veilige omstandigheden welkom kunnen blijven heten. Een aantal voorbeelden:

  1. A.s. woensdag ontvangen we een reisjournalist van De Telegraaf. We stelden een aansprekend programma voor haar samen. Ze doet deze maand nog verslag van haar bezoek in De Telegraaf.
  2. De sociale mediacampagne liep, na vier weken, eind september af. De overall resultaten:
    684.840 weergaves van advertenties
    394.360 mensen bereikt (Nederlands, Duits, Franstalig, Belgisch, Belgisch 60+)
    35.792 clicks naar onze website
    Conclusie: goede resultaten en het blijkt een effectief kanaal om ook de buitenlandse gast te bereiken. De advertenties met het grootste bereik waren deze twee:

     
  3. Het eerste bezoek van een blogger stond vorig weekend op het programma. Het gaat om de Duitse Anja Schopf. Zij trakteerde haar ruim 62.000 volgers op een mooi reisverhaal. Heb je een Instagram account, kijk dan voor haar complete verhaal op: https://www.instagram.com/butiksofie/ (zie story Zeeland/Sluis). Geen account? Check de foto’s op de volgende pagina voor een impressie.

          

Tot slot: hou het ZVA, Rondje West en Ondernemend Oostburg in de gaten: in de eerstvolgende edities lees je een paginagroot artikel over WeZienJeHierGraag!

Bedankje

Een bedankje in deze nieuwsbrief is op zijn plaats. En dat bedankje gaat naar bedrijven die enthousiast en vrijwillig meewerken aan het verblijf van journalisten en influencers in onze mooie streek. En die overnachtingen, etentjes, bezoekjes aan culturele instellingen, sportieve activiteiten enzovoorts mede mogelijk maken. Natuurlijk, je krijgt er wat voor terug; publiciteit. Bovendien lift iedereen mee op de promotie vanuit WeZienJeHierGraag. Fijn dat bedrijven dat realiseren en hun medewerking verlenen. Maar toch, die medewerking zien we niet als vanzelfsprekend in deze moeilijke tijd. Dus bij deze: BEDANKT!

Doe jij ook mee?

Wil jij ook promotiemateriaal ontvangen zoals raamstickers, museumflyers, bierviltjes, of heb je behoefte aan iets anders? Wil je ons logo, het zonnehart, toepassen voor promotie-activiteiten? Laat het ons weten via hallo@wezienjehiergraag.nl! En vergeet niet:

deel, like en volg #wezienjehiergraag.nl via:

www.wezienjehiergraag.nl

www.facebook.com/wezienjehiergraag/

www.instagram.com/wezienjehiergraag/

Vragen?

Vragen over de Taskforce of onze promotiecampagne? Of wil je je aanmelden voor de nieuwsbrief? Mail ons via hallo@wezienjehiergraag.nl!

Met een zonnige West-Zeeuws-Vlaamse groet,

Taskforce Promotie & Marketing