Nieuwsbrief Taskforce Promotie & Marketing - nummer 11 - 21 augustus

In de nieuwsbrieven van de Taskforce Promotie & Marketing lees je meer over de voortgang van de promotiecampagne WeZienJeHierGraag en ontwikkelingen in relatie tot COVID-19. De nieuwsbrief verschijnt één keer per twee weken.

Nieuwsbrief Taskforce Promotie & Marketing                         nummer 11 | 21 augustus 2020

Middellange termijnplan

Vrijdag 14 augustus kwam de Taskforce Promotie & Marketing bij elkaar om de plannen voor de middellange termijn (tot en met december 2020) te bespreken. Onder leiding van wethouder Jack Werkman blikten we terug op de COVID-19 ontwikkelingen en de impact op onze streek, en de campagneaanpak tot nog toe. Daarnaast keken we vooruit naar onze acties voor de komende periode. Deze acties zijn met een financiële onderbouwing opgenomen in een werkdocument, van waaruit we de komende periode onze campagne in binnen- en buitenland verder uitrollen. Voorop in deze aanpak staat het vergroten van onze zichtbaarheid en laten zien dat onze streek zoveel moois te bieden heeft, het hele jaar door!

Zichtbaarheidsacties

Met verschillende acties vergroten we de zichtbaarheid van onze promotiecampagne WeZienJeHierGraag onder inwoners en toeristen. Je hebt al regelmatig kunnen lezen over onze social media aanpak. Ook plaatsen we regelmatig artikelen in print media (waaronder ZVA en binnenkort ook Rondje West). Maar we doen meer! Zomaar een aantal voorbeelden:

Nieuwsbrief VVV
De Zeeuwse VVV mailt maandelijks een nieuwsbrief met tips en ideeën voor een dagje uit, weekendje weg of een lange vakantie naar Zeeland. Met 26.200 Nederlandse en 10.800 Duitse abonnees, heeft de nieuwsbrief een groot bereik. Dat maakt de nieuwsbrief uitermate geschikt om onze streek in het zonnetje te zetten. Daarom staat de eerstvolgende editie volledig in het teken van West-Zeeuws-Vlaanderen. Bedoeling is dat deze begin september verstuurd wordt.

Boer zoekt Vrouw: óók de Waalse editie
In navolging op de Vlaamse editie van Boer zoekt Vrouw mochten we afgelopen week ook de Waalse editie L’amour est dans le Pré ontvangen. Voor beide edities stelden we in samenwerking met het bedrijfsleven een veelzijdig programma samen. Het Vlaamse koppel ontdekte vanuit hun panoramahuisje de rest van de omgeving rondom Groede. Het Waalse koppel had als uitvalsbasis De Blanke Top in Cadzand-Bad van waaruit ze diverse activiteiten ondernamen. We hebben al wat beeldmateriaal mogen zien en WOW, de streek en deelnemers worden echt heel mooi neergezet. Kortom, wij zijn reuze benieuwd naar het resultaat!

De Vlaamse editie start op 31 augustus en is door ons te zien via de VRT GO-app. Van de Waalse editie is de startdatum nog niet bekend. We verwachten eind oktober te weten wanneer ‘onze’ aflevering wordt uitgezonden. Uiteraard houden we je via de nieuwsbrief en social media op de hoogte. Dat de liefde in de lucht hangt in West-Zeeuws-Vlaanderen is ook bij Omroep Zeeland niet onopgemerkt gebleven!

Promotiemateriaal
Hoe kun je op veel plekken zichtbaar zijn, op een relatief goedkope manier, en dat in een Bourgondische streek? Juist, via
bierviltjes. In afstemming met ondernemers verspreiden we deze binnenkort onder horecagelegenheden. Ook ontwikkelen we posters en raamstickers die ondernemers en culturele instellingen zichtbaar kunnen ophangen of plakken.


In gesprek met ondernemersvereniging Oostburg

Samen met ondernemersverenigingen willen we zorgen voor meer zichtbaarheid van onze promotiecampagne. De verenigingen weten wat er leeft in de kern en aan welke vormen van publiekscommunicatie behoefte is. Afgelopen woensdag hebben twee vertegenwoordigers van de Taskforce de leden van de ondernemersvereniging Oostburg bijgepraat over de campagne. Een waardevolle bijeenkomst, zo vonden de leden. Wensen en ideeën kwamen op tafel en daarop stemmen we onze campagneacties af. Door (aanvullend op bijeenkomsten van de Taskforce) één op één met ondernemersverenigingen in gesprek te gaan, ontstaat nog meer draagvlak en steun voor het uitdragen van onze campagne. Dus ook in Oostburg kom je straks WeZienJeHierGraag vaker tegen!

Heb jij als ondernemersvereniging ook behoefte aan een toelichting? Stuur een mail naar hallo@wezienjehiergraag.nl. We komen graag langs!

Het zonnehart: gebruik jij het al?

We blijven het benoemen hoor: ook jij kunt onze promotiecampagne steunen! Onder andere door ons logo van het zonnehart te gebruiken voor promotieactiviteiten. Pas je het al toe? Deel gerust een foto met ons. Dat vinden we leuk! Vraag je je af of jouw initiatief past binnen de campagne? Mail ons via hallo@wezienjehiergraag.nl, we helpen je graag! En vergeet niet: Deel, like en volg #wezienjehiergraag.nl!

Vragen of aanmelden?
Vragen over de Taskforce? Stel ze via hallo@wezienjehiergraag.nl. Ondernemers die deze nieuwsbrief niet rechtstreeks ontvangen van de Taskforce of een ondernemersvereniging, kunnen zich hiervoor aanmelden via ondernemen@gemeentesluis.nl. Meer informatie over onze promotiecampagne vind je op:
www.wezienjehiergraag.nl
www.facebook.com/wezienjehiergraag/
www.instagram.com/wezienjehiergraag/


Met een zonnige West-Zeeuws-Vlaamse groet,

Taskforce Promotie & Marketing